8 tygodni do zdrowia po COVID-19

Odzyskaj formę po COVID-19. Przygotowaliśmy specjalny program edukacyjno-treningowy dla osób, które przeszły COVID-19. Już po 8 tygodniach ćwiczeń pod okiem lekarza i profesjonalnych trenerów poczujesz się lepiej. Poprawisz wydolność, zaczniesz lepiej oddychać, wzmocnisz odporność.

8 tygodni do zdrowia po covid

Powrót do zdrowia po COVID-19 może trwać nawet kilka miesięcy. Po chorobie nasz organizm jest osłabiony i możemy odczuwać przykre dolegliwości, które są pozostałością po COVID-19. Najczęściej występują zmęczenie, bóle głowy, zaburzenia koncentracji, duszność, zaburzenia pamięci.

Dzięki programowi NFZ „8 tygodni do zdrowia po COVID-19” szybciej wrócisz do formy sprzed choroby. Ćwiczenia są proste i bezpieczne, a intensywność umiarkowana. Wykonasz je samodzielnie w domu lub na świeżym powietrzu. Nasi trenerzy krok po kroku pokażą Ci, jak prawidłowo wykonać każdą aktywność. Dodatkowo dietetyk podpowie, jak zdrowo odżywiać się po chorobie. O Twój dobrostan psychiczny i odprężenie zatroszczy się psycholog. Nad całym projektem czuwa lekarz.

Nasz projekt jest też dla osób, które nie chorowały na COVID-19. Aktywność fizyczna, doskonalenie technik oddychania, zadbanie o chwile relaksu i zdrowy posiłek przydadzą się każdemu. Dzięki naszemu programowi poczujesz radość z dbania o zdrowie.

„8 tygodni do zdrowia po COVID-19” to kompleksowy program, który składa się z serii 16 filmów. Znajdziesz w nich 8 filmów zawierających praktyczne wskazówki i celne porady ekspertów oraz 8 programów treningowych z gotowymi zestawami ćwiczeń.

W każdym odcinku występują lekarz, fizjoterapeuta, trenerzy, psycholog i dietetyk. Z programu możesz korzystać jak Ci wygodnie. Ćwiczyć z telefonem, tabletem czy przed komputerem lub telewizorem. Zawsze możesz wrócić do wybranego odcinka programu i powtórzyć trening lub konkretne ćwiczenie.

Zacznij od filmu wprowadzającego – Film wprowadzający – 8 tygodni do zdrowia po Covid-19 | YouTube ,  a następnie przejdź płynnie do kolejnych odcinków:

1. Techniki oddechowe

2.  Trening adaptacyjny

3. Trening zmniejszający zmęczenie

4.  Trening na koncentrację

5. Trening oporowy w cukrzycy

6. Trening adaptacyjny dla serca

7.  Trening rodzinny dla odporności

8. Zasady zdrowego żywienia

Z „8 tygodni do zdrowia po COVID-19”:

  • poprawisz jakość życia
  • zyskasz lepszą wydolność i kondycję
  • wzmocnisz odporność.

“8 tygodni do zdrowia po COVID-19” to program:

  • przygotowany przez fizjoterapeutów, lekarza, psychologa, dietetyka oraz profesjonalnych trenerów
  • bezpłatny
  • dostępny dla każdego na telefonie, tablecie, komputerze i telewizorze (wystarczy dostęp do internetu).

Lekarz doradza między innymi jak zmniejszyć objawy zespołu przewlekłego zmęczenia. Jak ćwiczyć w cukrzycy? Czy treningiem można zwiększyć odporność i zmniejszyć ryzyko zachorowania na COVID-19? Jak można poprawić koncentrację i pamięć?

Fizjoterapeuta pokazuje jak prawidłowo ćwiczyć, podpowiada jak dbać o kręgosłup i stawy.

Trenerzy prowadzą treningi o różnym natężeniu, dzięki którym poczujesz się lepiej.

Psycholog tłumaczy jaki wpływ na zdrowie ma prawidłowy oddech. Skąd czerpać wewnętrzną motywację? Jak pracować nad koncentracją i skupieniem? Jak wzmacniać więzi rodzinne?

Dietetyk doradza jak komponować posiłki, aby organizm mógł się zregenerować po przebyciu COVID-19.

Od czego zacząć?

Przed rozpoczęciem treningów odpowiedz na 7 prostych pytań z kwestionariusza PARQ [Kwestionariusz PARQ| PDF]

Jeżeli, co najmniej jedna odpowiedź jest twierdząca – na „TAK”, wtedy skontaktuj się ze swoim lekarzem, aby określił ryzyko podjęcia aktywności fizycznej.. Jeśli odpowiesz na wszystkie pytania „NIE”, możesz bezpiecznie rozpocząć program treningowy.

Do ćwiczeń będziesz potrzebować:

  • wygodnych butów i stroju sportowego
  • hantli (obciążenie dostosowane do Twoich możliwości)
  • maty do ćwiczeń
  • wody oraz ręcznika.

Jeśli nie masz pod ręką hantli, z powodzeniem zastąpią je butelki z wodą. Jeśli nie masz maty, ćwicz na kocu (najlepiej połóż go na dywanie, aby zyskać większą stabilność).

Przydatny link:

8 tygodni do zdrowia po COVID-19 | YouTube Akademia NFZ

Materiały dodatkowe

Audycja „Eureka” POLSKIE RADIO Jedynka z udziałem dr n. med. Michała Chudzika – kardiologa i specjalisty chorób wewnętrznych

POSŁUCHAJ

Artykuły:

1. Ruch poprawi wydolność serca i płuc (Newsweek nr 50 z dnia 12.12.2022).
2. Skuteczne sposoby na poprawę koncentracji (Gość Niedzielny nr 51/52 z dnia 25.12.2022).
3. Budowanie odporności (Polityka nr 1/2 z dnia 28.12.2022).

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rozumiem
Skip to content